onsdag 10 juli 2013

GISSLAN I TVÄTTSTUGAN!



Tvättid mellan 11-15 idag!

En halvfull tvättpåse, alltså två maskiner och beräknas bli klar inom 1½-2 timmar, men va fasiken, jag kan ju inte rå för att det är fyra timmars intervall.
Så jag checkade in på klockslaget 11:00!

Men, vad ända inne i det glödheta, upptaget!!!
Båda maskinerna står helt övergivna med proppfullt med tvätt, samt att det ligger en rejäl hög skitig tvätt och väntar på sin tur.
Mutter, mutter!

Men jag ska tvätta, så de så!

Jag plockar ur all tvätt och lägger det inne i torkskåpet och laddar mina två maskiner!
Sedan var det bara att börja städa i vanlig ordning för att jag överhuvudtaget ska kunna ta ur min tvätt igen om ca 45 minuter.
Under tiden jag städar, så byggs en vrede upp i mig över hur slarviga, skitaktiga och respektlösa människor det finns här.
Så gick jag hem igen och vilade innan det var dags att återvända för att stoppa in tvätten i torktumlaren, som jag naturligtvis också hade gjort ren.

Ja det blev ju bara en kvarts vila, men ändå välbehövlig med tanke på mitt höga adrenalinpåslag av ilskan.
Jag tog en vända till med skurkäppen eftersom vattnet från första vändan var skitigt.
När jag var nästan framme vid dörren med skurhinken, knackade det på dörren! Nu var klockan 12:10.
En ung kille stod där skamsen och nyvaken och bad om ursäkt och sa att det var hans tvätt.
Han hade jobbat natt och hade råkar somna ifrån sin tvätt som han lade in kl. 07:00.
Gunsan veknade , så klart, stackarn, tänkte jag och nu blev jag skamsen som hade så förutfattad åsikt om "människan". Herregud det hade ju kunnat varit min egen son, som trots allt försökte gör något bra.
Ja ba, Okej, hur gör vi nu då?
Han ba, jag kan ta min tvätt och boka en ny tid.
Ja ba, jag är klar om en kvart, kom tillbaks då så får du överta resten av min tvättid.
Sagt och gjort!
Så nu sitter han där i tvättstugan fram 14:30 åtminstone, för han kan ju inte komma in där igen om han går ut innan han är riktigt klar.

Hoppas att han lämnar tvättstugan som jag skulle ha gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar